SEO (Search Engine Optimization), yani Arama Motoru Optimizasyonu, arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmalarına denir. SEO ile amaçlanan, websitesini arama motoruna uygun şekilde düzenleyerek sitenin arama motoru açısından değerini yükseltmek ve dolayısıyla üst sıralara çıkıp daha fazla ziyaretçiye ulaşmaktır.
Arama Motoru denince ise insanların ilk olarak aklına Google gelmektedir. Googlearama motoru açık ara farkla şu an dünyanın en çok kullanılan arama motorudur. Google, yüzde 63.8 gibi yüksek bir kullanım oranına sahiptir. Aşağıdaki grafikten 2013-2016 yılları arası dünya geneli arama motoru kullanım oranlarını görebilirsiniz:
Türkiye'de Arama Motoru Kullanım Oranları
Türkiye'de arama motoru kullanım oranları dünya geneline göre biraz farklılık göstermektedir. Ülkemizde Bing, Yahoo, Ask.com ve AOL kullanım oranları yüzde 1'in altındadır. Google, yüzde 88'lik bir kullanım oranı ile 1. sırada olup bunu yüzde 9 kullanım oranı ile Yandex takip etmektedir.
SEO Neden Önemlidir?
Websitenizin belli kelimelerde arama motorlarında üst sırada olması en işlek caddede mağazanızın olmasından bile daha değerlidir.
Örnek vermek gerekirse internet üzerinden parfüm satın almak isteyen bir kişi arama motoruna "parfüm, parfüm al, parfüm çeşitleri" gibi kelimeler yazıp aratacaktır. Çıkan sonuçlardan ise yüzde 60 ihtimalle 1. sıradaki sonuca tıklayacak ve ilgili web sitesine ulaşacaktır. Bu sitede beğendiği bir parfümü seçip satın alacak ve ilgili siteye para kazandıracaktır. İşte arama motorlarında bu şekilde günde yüz binlerce arama yapılıyor ve insanlar websitelerine ulaşıyor.
İlk paragrafta bahsettiğimiz gibi sitenizin arama motorlarında, işinizle alakalı kelimelerde üst sırada olması demek günde yüzbinlerce potansiyel müşterinin sitenize girmesi demektir ki dünyanın en işlek caddesinde mağazanız dahi olsa bu kadar müşteriye ulaşamazsınız. Bunu bilen bir çok kişi SEO'yu güçlü bir silah olarak görüp büyük önem vermektedirler.
SEO Ne İşe Yarar?
SEO’nun temel amacı, arama motorlarında web sitesini istenilen kelimelerde üst sıralarda çıkarmaya çalışmaktır. Bu şekilde tanıttığınız ürün veya hizmet ettiğiniz alan ile ilgilenen büyük bir kitleyi web sitenize çekmiş olursunuz.
SEO Çalışması
Arama motorlarında yükselmek için yapılan tüm çalışmalara SEO çalışması denir. SEO çalışması, web siteleri doğal yollarla ulaşamayacağı web popülerliğine, arama motorlarının doğal olarak göreceği yöntemleri kullanarak ulaştırılabilmeyi sağlar.
SEO Nasıl Yapılır?
SEO çalışmalarını site içi optimizasyon (On Page SEO) ve site dışı optimizasyon (Off Page SEO) olmak üzere 2 ana başlıkta inceleyebiliriz:
Site İçi Optimizasyon (On Page SEO)
Arama motorları ve kullanıcı deneyimi ön planda tutularak site içi sayfalarda yapılan bütün optimizasyon çalışmalarına site içi optimizasyon yani on page seo denir. Meta etiketlerinin düzenlenmesi, güncel web teknolojilerine uygun bir altyapı ve tasarım, mobil uyumluluk, sayfa açılış hızı, içerik kalitesi, url yapısı, görsel düzenlemeler ve site içi linklemeler temel düzeyde site içi optimizasyon çalışmalarından bazılarıdır.
Site Dışı Optimizasyon (Off Page SEO)
Sitenin arama motorlarında değer kazanmasını ve hedeflenen aramalarda üst sıralara çıkmasını sağlayacak çalışmaların, site dışında yapılan kısmıdır. Site dışı çalışmalarda ise en büyük payı “backlink” almaktadır. Farklı backlink tür ve teknikleri olmakla birlikte günümüzde popüler olarak önerilen ve kullanılan yöntemler; sosyal ağpaylaşımları, dizinlere kayıt olmak, tanıtım yazısı almak, sosyal imleme çalışmaları (bknz: BlogMark), bannerreklamlar vb…
SEO Kriterleri
Arama motorları sonuçları listelemek için gelişmiş bir algoritma kullanırlar ve bu algoritma bir çok kritere bakarak işlem yapar. Bilinen tüm SEO kriterleri şunlardır:
Alan Adı Kriterleri:
Alan Adı Yaşı: Matt Cutts bu video'da "Altı aylık ve bir yıllık iki domaini kıyasladığımızda, aslında aralarında çok da büyük bir fark olmadığını görürüz." diyor. Yani alan adı yaşını bir kriter olarak kullanıyorlar ancak çok da önemli bir kriter değil.
Anahtar Kelimenin Alan Adında Yer Alması: Eskisi kadar etkisi olmasa da anahtar kelimenin alan adınızda yer alması hala bir kriter olarak görülüyor.
Anahtar Kelimenin Alan Adının İlk Kelimesi Olması: Moz.com'un yayınladığı rapora göre anahtar kelimenin alan adının ilk kelimesi olması, anahtar kelimenin alan adının ortasında veya sonunda olmasından daha avantajlı.
Alan Adı Tescil Uzunluğu: Değerli ve önem verilen sitelerin alan adlarının tescili uzun süreli ve peşin olarak yapılırken, güvenilir olmayan siteler nadiren bir yıldan uzun süreli tescil yapmaktadırlar. Bu yüzden alan adı tescil uzunluğu bir sitenin güvenirliği açısından bir kriter olarak görülmekte.
Tam Eşleşen Alan Adı (Exact Match Domain): Anahtar kelimesi ile tam eşleşen alan adı size bir yükselme sağlayacaktır. Tabii site kaliteli bir siteyse.
Whois Bilgileri Gizli Olmayan Alan Adı: Whois bilgileri gizli olmayan, yani public domain'ler whois privacykullanan alan adlarına göre bir adım öndedir. Whois privacy kullanmak "saklayacak bir şey" olduğunun bir göstergesi olabilir.
Cezalı Alan Adı Sahibi: Daha önce spam yaptığı tespit edilen kişinin eğer varsa diğer sitelerini, arama motorları daha dikkatli takip edecektir.
Ülke Uzantılı Alan Adı (TLD): Ülke uzantısına sahip bir alan adı (örn: com.tr, .de, co.uk) söz konusu olan ülkedeki arama sonuçlarında bir adım önde olacaktır. Ancak bu sitenin uluslararası aramalardaki sonuçları kısıtlanmış olur.
SEO
Sayfa Düzeyi Kriterleri:
Başlık Etiketinde Anahtar Kelime Olması: Sayfa başlığınız (title etiketi) bir web sayfasının 2. en önemli içerik yeridir. Başlıkta ilgili anahtar kelimenin geçmesi güçlü bir sayfa içi seo sinyali gönderir.
Anahtar Kelimeyle Başlayan Başlık Etiketi: Sayfa başlığının ilgili anahtar kelime ile başlaması, anahtar kelimenin sonda yer aldığı başlıklara göre daha iyi bir performans gösterdiği gözlemlenmiştir.
Anahtar Kelimenin Description Etiketinde Yer Alması: Description meta etiketinde yer alan anahtar kelime yine arama motorlarına sayfanın o anahtar kelime ile alakalı olduğu konusunda bilgi verir. Şu an için hala bir etkisi olup olmadığı tartışılıyor ancak eklemekte fayda var.
Sayfa URL'sinde Geçen Anahtar Kelime: Anahtar kelimenin sayfanın URL adresinde geçmesi bu sayfanın konusu hakkında arama motorlarına sinyal göndermektedir.
H1 Etiketinde Anahtar Kelimenin Geçmesi: H1 etiketleri bir tür ikinci başlık etiketleridir. Arama motorlarına sayfanın tam olarak ne ile alakalı olduğunu iletmektedirler.
Anahtar Kelimenin Yazıda Sıkça Geçmesi: İlgili anahtar kelimenin içerikte diğer anahtar kelimelere göre daha fazla yer alıyor olması arama motorları tarafından bir ilgililik sinyali olarak görülür.
Anahtar Kelimenin İlk 100 Kelimede Geçmesi: İlgili anahtar kelimenin içerikte ilk 100 kelimenin içerisinde geçmesi arama motorları tarafından sayfanın o anahtar kelime ile ilgili olduğu konusunda sinyal olarak algılanır.
İçerik Uzunluğu: Uzun içerikler daha fazla bilgi barındırır. Bu da diğer kısa yazılara göre sizin sayfanızı daha fazla tercih edilir yapar.
LSI Kelime Kullanımı: Yani içerikteki gizli anlamlı anahtar kelimeleri, arama motorlarının birden fazla anlamı olan kelimeleri süzmelerine yardımcı olur. Örneğin; apple hem bir teknoloji firmasıdır hem de meyve (elma) olarak kullanılabilir.
Sayfa Yükleme Hızı: Arama motorları sayfa yükleme hızını bir kriter olarak kullanırlar. Sayfanız ne kadar hızlı yükleniyorsa kullanıcı o kadar iyi ve olumlu bir deneyim yaşayacaktır. Sayfa yükleme hızını buradaki araç ile test edebilir ve sayfanızı optimize edebilirsiniz.
Yinelenen İçerik: Aynı sitede, benzer içeriklerin tekrar tekrar başka sayfalarda kullanılması arama motoru görünürlüğünü olumsuz biçimde etkiler. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Resim Optimizasyonu: Arama motorları sayfada kullanılan resimleri tanımak için dosya isimlerine, alt etiketlerine ve başlıklarına bakar. Bu kriterlere dikkat etmek arama motorlarının görsel arama sonuçlarında çıkmak için size önemli fayda sağlar.
İçeriğin Güncel Tutulması: Google Caffeine güncellemesi ile güncel olan içerikler arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmaktadır. Bu yüzden yeni yazılan içerikler veya güncel tutulan içerikler arama motorlarında üst sıralarda olmak için önemli bir kriterdir.
H2, H3 Etiketlerindeki Anahtar Kelimeler: Anahtar kelimenin H2 ve H3 başlıklarında geçmesi az da olsa arama motorlarına bir ilgililik sinyali gönderir.
Verilen Linklerin Kalitesi: İçerikte wikipedia gibi otorite sitelere de link verilmesi arama motorları gözünde güvenilirliği arttırmaktadır.
Özgün İçerik: Sayfada yazılan içeriklerin özgün, yani kopyalanmamış olması önemli bir kriterdir. Eğer kopya bir içerik varsa o sayfa kopyalanan sayfadan daha üst sırada yer almayacaktır.
Multimedya Kullanımı: Sayfa içerisinde alakalı olarak resim, video ve benzeri multimedya kullanımı o sayfanın kaliteli bir içeriğe sahip olduğu konusunda arama motorlarına sinyal verecektir.
İç Link Kullanımı: Sayfa içerisinde diğer sayfalara alakalı iç link kullanımı, verilen linkteki sayfaların değerini arttıracaktır.
Kırık Linkler: Bir sayfada çok fazla kırık link (çalışmayan veya sonrasında kapatılan sitelere verilen linkler), o sayfanın terk edildiği ve uzun süre güncellenmediği konusunda arama motorlarına olumsuz bir sinyal gönderir.
HTML/W3C Hataları: Sayfada yer alacak çok fazla HTML hatası ve W3C hataları o sayfanın kötü kodlandığı veya düzgün çalışmayacağı konusunda arama motorlarına olumsuz sinyal gönderebilir. Bu yüzden sayfanın hatasız olarak çalışıyor olması önemlidir.
SEO
Site Düzeyi Kriterleri:
İletişim Sayfası: Sitenizde bir iletişim sayfasının bulunması ve iletişim bilgilerinizin yer alması önemlidir ve arama motorları tarafından bir kalite sinyali olarak algılanır.
Site Mimarisi: Güzel ve düzenli olarak tasarlanan bir site mimarisi arama motorlarına sitenizi indexlemesi için kolaylık sağlar.
Site Haritası: Bir site haritanızın olması arama motorlarının tüm sayfalarınızı görmesini ve en hızlı biçimde indexlemesini sağlayacaktır.
Kesintisiz Hizmet Vermek: Bakım ya da sunucu kaynaklı problemlerden dolayı sitenizin sık sık kapalı kalması sıralamanızı olumsuz yönde etkileyebilir.
Sunucu/Hosting Lokasyonu: Sunucunuzun hizmeti verdiğiniz bölgede yer alması önemlidir.
SSL Sertifikası: SSL sertifikasına sahip siteler diğer sitelere göre bir adım daha öndedir. Güvenliğe önem verip kullanıcılarını düşünen siteleri arama motorları daha üst sıralara taşır.
Breadcrumb Kullanımı: Sitenizde breadcrumb navigasyon sistemini kullanmak kullanıcılarınıza sitenin neresinde olduğu konusunda bilgi verecek ve gezmelerini kolaylaştıracaktır.
Mobil Optimizasyon: Mobil optimizasyon mobil aramalarda sitenizin üst sıralarda çıkması için çok önemli bir kriterdir. Mobile uygun optimize edilmemiş sayfalar arama sonuçlarında mobile uygun sayfaların altında yer alacaktır.
Google Analytics ve Google Webmaster Tools Kullanımı: Google'ın webmasterlara özel bu iki aracını kullanmak sitenize olumlu etki yaratacaktır. Bu araçlar sayesinde google'a siteniz hakkında bilgi gönderebilir ve güvenilirlik puanınızı arttırabilirsiniz. Tabi eğer saklayacak bir şeyiniz yoksa :)
Google Adsense Kullanımı: Bazı SEO uzmanlarına göre google'ın reklam servisi olan Adsense'i kullanan siteler arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkmaları için olumlu bir etki yarattığı yönündedir. Düz mantık baktığımızda Google'ın kendisine para kazandırdığı sayfaları üste alması lazım. Ancak tabi bu hiç etik olmazdı.
SEO
Backlink Kriterleri:
Link Alınan Sitenin Yaşı: Yaşlı sitelerden alınan backlinkler yeni sitelerden alınan backlinklere göre daha değerlidir.
Link Alınan Sitelerin Sayısı: Farklı sitelerden backlink almak en önemli sıralama kriterlerinden biridir. Bir siteden binlerce link almak yerine yüzlerce siteden birer link almak çok daha değerlidir.
Farklı C-Class IP'lerden Link Almak: Link alınan sitelerin farklı c class ip'lere sahip olması önemli bir kriterdir.
Edu ve Gov Sitelerden Link Almak: .edu ve .gov uzantılı sitelerden alınan linkler bir tık daha değerlidir.
Rakip Sitelerden Link Almak: Arama motorunda aynı anahtar kelimede sıralamada olan başka sayfalardan link almak, o anahtar kelimede sayfanın üst sıraya çıkmasını sağlayacaktır.
Link Alınan Sayfanın Sosyal Paylaşım Oranı: Link alınan sayfanın sosyal ağlarda çokça paylaşılmış olması o sayfadan alınan linki daha değerli yapar.
Nofollow Link Almak: Rel etiketi ile nofollow olarak belirtilmiş linkler almak önemli ve değerlidir. Nofollow linklerin belli bir düzeyde olması doğal ve doğal olmayan link profillerinin saptanabilmesi için bir gösterge olabilir.
Link Tiplerinin Çeşitliliği: Linklerinizin çok büyük oranda tek bir kaynak çeşidinden gelmesi (örneğin forumprofilleri, blog yorumları) webspam işareti olarak değerlendirilebilir. Çeşitli kaynaklardan gelen linkler doğal bir link profilinin oluşmasına yardımcı olacaktır.
Benzer Sektördeki Siteden Alınan Link: Benzer sektörde olan bir siteden alınan link, alakasız bir siteden alınan linke göre çok daha değerlidir. Bu yüzden link alımı yaparken aynı kategoride olan bir siteden link almaya özen göstermeli.
Alınan Linkin Alakalı İçerikten Gelmesi: Bir sayfadan aldığınız link'in, linki verilen sayfanın içeriği ile alakalı olması önemlidir. Örneğin parfüm kelimesinden link aldığınız sayfanın parfüm ile alakalı bir sayfa olması gerekir. Aksi taktirde daha az etki gösterecek ve hatta webspam olarakta algılanabilecektir.
Link Alınan İçeriğin Kelime Sayısı: Link alınan içeriğin 1000 kelime üstü zengin bir içeriğe sahip olması daha az oranda kelime sayısına sahip içerikten alınan linke göre daha değerlidir.
Ülke TLD'si İçeren Siteden Link Almak: Ülkelerin uzantılarına sahip sitelerden link almak (örn: com.tr, .de, .co.uk gibi) o ülkedeki sıralamada yükselmenizi sağlayabilir.
Linkin Sayfadaki Yeri: Linkin sayfanın neresinde olduğu önemlidir. Genelikle sayfa içeriğine eklenmiş linkler sayfanın alt ya da yan tarafına eklenmiş linklerinden daha fazla etki sağlar.
Otorite Sitelerden Alınan Linkler: Sektöründe otorite olmuş sitelerden alınan backlinkler diğer sitelerden alınan backlinklere göre çok daha değerlidir.
Dizinlerden Link Almak: Dmoz, yahoo vb otorite dizin sitelerinden link almak artık eskisi kadar olmasada hala bir değeri vardır.
Bir Sitenin Tüm Sayfalarından Link Almak: Bir sitenin tüm sayfalarından alınan linkler tek bir linkmiş gibi algılanmakta.
SEO
Kullanıcı Etkileşimi:
Organik Tıklanma Oranı: Bir sitenin toplam aldığı organik hit o sitenin insan-odaklı, kullanıcı etkileşimli bir site olduğu konusunda arama motorlarına sinyal verecektir.
Bir Anahtar Kelime Vasıtasıyla Alınan Organik Tık Oranı: Bir anahtar kelimeden gelen organik hitler o sayfanın ilgili anahtar kelimede yükselmesini sağlayacaktır.
Siteye Hemen Girip Çıkma Oranı: Ziyaretçinin sayfada geçirdiği vakit önemlidir. Eğer ilgili sayfa bu kullanıcıya yarar sağlıyorsa daha uzun süre kalacaktır. İnsanların hemen girip çıktığı siteler genellikle çok iyi siteler değildirler.
Direkt Gelen Trafik: Ziyaretçiler ilgili siteye direkt giriş sağlıyorlarsa (adres çubuğuna site ismini yazarak veya tarayıcı yer imlelerinden), o site diğer sitelerden daha yararlı ve değerlidir.
Tekrar Eden Trafik: Ziyaretçiler ziyaret ettikleri sitelere tekrar tekrar giriş yapıyorlarsa, o site kaliteli ve yararlı bir sitedir.
Ziyaretçilerin Sitede Geçirdikleri Ortalama Süre: Ziyaretçilerin sitenizde geçirdikleri ortalama süre önemlidir. Bu süre arama motorları tarafından bir kalite sinyali olarak değerlendirilmektedir.
SEO
Sosyal Medya Etkisi:
Sayfanın Sosyal Ağlarda Sıkça Paylaşılması: İlgili sayfanın sosyal ağlarda sıkça paylaşılması o sayfanın popüler ve yararlı olduğunun göstergesidir.
Tweet Sayısı: Sayfanın linkini içeren tweet'ler atmak arama motorları tarafından bir sosyal sinyal olarak değerlendirilmektedir.
Facebook Paylaşımları ve Beğenileri: İlgili sayfanın facebookta paylaşılması ve bu paylaşımın çokça beğenilmesi güçlü bir sosyal sinyal olarak değerlendirilmektedir. Bu paylaşımı yapan kişinin otoriterliği de ayrıca önemlidir.
Google+ Paylaşımları ve Google +1 Sayısı: İlgili sayfanın google+ sosyal ağında paylaşılması ve bu paylaşımı yapan kişilerin onaylanmış hesap olması google tarafından önemli bir sosyal sinyal olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca ilgili sayfanın veya bu paylaşımın +1'lenmesi bu sinyali güçlendirecektir.
Pinterest Pinleri: Pinterest pek çok kamusal bilgi içeren çok popüler bir sosyal medya platformudur. Arama motorları Pinterest Pinlerini bir sosyal sinyal olarak değerlendirmektedir.
SEO
Marka Değeri:
Marka İsmi ve Metni: Markalı ana metin basit ama güçlü bir sinyaldir.
Markalı Aramalar: İnsanların direkt marka ismini geçirerek yaptığı aramalar arama motorları tarafından güçlü bir sinyal olarak değerlendirilmektedir.
Google My Business Kaydı: Google My Business servisine kaydınızın yapılmış ve onaylanmış olması önemlidir. Detaylı bilgi için tıklayınız.
Resmi Facebook Sayfası: Markanın resmi bir Facebook sayfasının olması ve gerçek kişiler tarafından çokça beğeniye sahip olması önemlidir.
Resmi Twitter Sayfası: Markanın resmi bir Twitter sayfası ve çokça takipçisi olması yine o markanın kalitesini gösteren önemli bir sinyaldir.
Resmi Linkedin Sayfası ve Çalışanları: Markanın resmi bir Linkedin sayfası olması ve çalışanlarınızın şirketinizde çalıştıklarını belirten Linkedin profilleri bir marka sinyalidir.
RSS Üyeleriniz: RSS üyelerinizin çok ve gerçek kişilerden oluşması markanız açısından arama motorlarında olumlu bir etki bırakacaktır.
Haber Sitelerinde Bahsedilmesi: Otorite haber sitelerinde markanızın bahsedilmesi marka kaliteniz açısından arama motorlarına bilgi verir. Gerçekten büyük markalar google news'e kayıtlı otorite haber sitelerinde devamlı kendilerinden bahsettirirler.
Marka Adınızın Geçmesi: Link verilmeden bahsedilen markalar. Arama motorları link verilmeden isimlerinin geçmesini olumlu bir marka sinyali olarak görür.
SEO
SEO Terimleri
SEO: Search Engine Optimization / Arama Motoru Optimizasyonu
PR (PageRank): Google'ın sitelere 10 üzerinden verdiği puandır. Pagerank, 16 Nisan 2016 tarihi itibariyle artık tamamen kaldırılmış olup yerini RankBrain'e bırakmıştır.
Backlink: Bir siteden aldığınız referans linkidir.
Meta Tag: Sitenizi arama motoruna tanıtma amaçlı girilen kod parçasıdır.
Index: Sitenizin arama motoru tarafından veritabanına kaydedilen her sayfasına index denir. Örneğin bir sitenin Google'daki index sayısını site:wmaraci.com şeklinde bir arama yaparak öğrenebiliriz.
Robots.txt: Her web sitesinde olması gereken bir text dosyasıdır. Site ile aynı dizinde yer alması gerekir. Bu dosya ile arama motoru tarafından indexlenmesini istediğiniz veya istemediğiniz klasörleri belirleyebilirsiniz.
Site Haritası (Site Map): Arama motorlarının, bir siteyi ziyaret ettiğinde kontrol ettiği dosyalardan biridir. Site haritasında siteye ait bütün sayfaların linkleri yer alır. Bu sayede site haritası ile arama motoru örümcekleri site içerisinde yönlendirilir. Bu açıdan sitemap arama motoru örümceklerinin işini kolaylaştıran bir rehberdir.
Keyword Stuffing: Sitenize ait anahtar kelimelerin yüzlercesini anlamsız şekilde ardı ardına listelemedir. Amaç arama motorlarına o sayfanın istediğiniz anahtar kelime ile alakalı olduğunu göstermek ve üst sıralara taşımaktır.
Title: Başlık anlamına gelen bu terim, sitenin başlığı veya herhangi bir içeriğin başlığı olarak kullanılmaktadır. Kaynak kod içerisindeki kullanımı şu şekildedir:
WM Aracı
H Etiketleri: Heading yani başlık etiketleridir. En önemli olan ana başlık H1, bir alt başlık H2 olmak üzere önem sırasına göre H3, H4, H5, H6 şeklinde kullanılır.
Rel: Linklerin site ile olan alakasını belirleyen bir HTML etiketidir. Çok sayıda rel formatı bulunmasına rağmen en çok kullanılanları nofollow ve dofollow'dur.
Nofollow: Arama motorları tarafından takip edilmesini istemediğimiz linkler için kullanabileceğimiz rel etiketi formattır.
Dofollow: Arama motorları tarafından takip edilebilir linklerdir. Hiçbir rel etiketi kullanılmayan linkler varsayılan olarak dofollow'dur.
Deindex: Google tarafından sitelere verilen en büyük cezalardan biridir. Google’da indexlenen bütün sayfaların silinmesi anlamına gelir.
Anchor Text: Linkleme yapılan metnin kendisidir.
Hacklink: Web sitelerinin hacklenerek site sahibinin izni ve haberi olmadan eklenen linklerdir. Bu tarz linkler genellikle kullanıcıya gösterilmez. Fakat sitenin kaynak kodunda yer alır.
On-page: Sayfa içi anlamına gelir ve site içi düzenlemeleri ifade etmek için kullanılır.
Off-page: Sayfa dışı anlamına gelir ve site dışı düzenlemeleri ifade etmek için kullanılır.
Density: Yoğunluk anlamına gelen bu terim, bir sitedeki veya içerikteki anahtar kelime yoğunluğunu ifade etmek için kullanılır.
SEO Teknikleri
Her SEO uzmanı kendi SEO tekniklerini geliştirebildiği gibi standart haline gelmiş bazı teknikler mevcuttur. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir:
Sadece belirli anahtar kelimeleri hedeflemek yerine, daha geniş kapsamlı ve daha düşük aranma hacimli kelimeleri hedeflemek.
Kullanıcı etkileşimini arttıracak, güncel web ve mobil teknolojilerine uygun bir tasarıma sahip olmak.
Arama motorları için değil, kullanıcılarınız için ilgi çekici, paylaşılabilir içerik üretmek.
Alakasız içeriklerden kaçınıp, hedef kitlenize odaklanmak.
İçeriklerinizde video, görseller, infografikler, dokümanlar gibi zengin medya kaynakları kullanmak ve önemli kısımları ön plana çıkarmak.
Tam eşleşen anahtar kelimeler yerine, çok çeşitli kelimelerden link almak
Popüler sosyal ağları aktif olarak kullanmak.
Local SEO (Yerel SEO)
Google’ın kişiye özel ve bölgesel arama sonuçları listelemesiyle birlikte Local SEO (Bölgesel SEO) terimi ortaya çıkmıştır. Sadece bölgesel olarak yükseliş hedefleyen çalışmaların tamamına Local SEO ya da Yerel SEO denir.
White Hat SEO
Yasal ve etik olarak yapılan bütün SEO çalışmalarına White Hat SEO denir. Yukarıda yer verdiğimiz SEO Teknikleri’nin tamamı White Hat SEO’ya birer örnektir.
Black Hat SEO
Yasal olmayan veya etik dışı bütün SEO çalışmalarına Black Hat SEO denir. Hacklink gibi haksız yükselmeye, dolayısıyla haksız rekabete sebep olan bütün çalışmalar Black Hat SEO’ya örnek olarak verilebilir. Black Hat SEO yöntemleri kısa süreli başarı sağlar. Fakat bir devamlılık mümkün değildir.
Kurumsal SEO
Büyük şirketler için kurumsal kimliğin önemi büyüktür. Kurumsal kimliğin korunarak, projeye özel, daha kaliteli, kısa ve uzun dönem hedeflerin belirlendiği SEO çalışmalarına Kurumsal SEO denir.
SEO Hizmeti
Projenizin SEO çalışmalarını kendiniz yapabileceğiniz gibi farklı kişi veya firmalardan da bu konuda destek alabilirsiniz. Karşılıklı anlaşma sonucu satın aldığınız bu hizmete SEO hizmeti nedir.
SEO Danışmanlığı
SEO danışmanlığı, projenizin site içi ve site dışı optimizasyon çalışmaları kapsamında neler yapılması gerektiğine dair inceleyip, önerilerde bulunma hizmetidir. Bu hizmeti veren kişilere ise SEO danışmanı denir.
SEO Uzmanı
Bilinen bütün SEO kriterlerini analiz edip harmanlayarak kendi SEO taktiklerini geliştiren ve siteleri arama motorları tarafından daha anlaşılır hale getirmek için çalışmalar yapan veya yöneten kişilere SEO Uzmanı denir.
SEO Öğrenme ve SEO Soruları
Seo yapmayı öğrenmek için ve seo hakkında her türlü sorunuz için WM Aracı forumunu kullanabilirsiniz.
SEO Dersleri: https://wmaraci.com/forum/arama-motoru-optimizasyonu.html
SEO Analizi Nasıl Yapılır?
Aşağıdaki araç ile araç ile web sitenizin seo analizini hızlı ve kolay bir biçimde yapabilir, arama motorlarındaki durumunu iyileştirebilirsiniz. Seo analiz aracı 50'den fazla seo kriterine bakarak sitenizin seo analizini yapmaktadır. Seo analiz sonuçlarında size verilen bilgiler ile hata ve eksikliklerinizi düzeltme fırsatı yakalayabilirsiniz.